bioboost.

پروبیوتیک‌ها به عنوان میکروارگانیسم‌های زنده‌‌ای تعریف می‌شوند که به میزبان فواید سلامتی می‌بخشند. تاثیر پروبیوتیک‌ها از طریق ایجاد تعادل در میکروبیوتای مخاط روده، مهار رشد میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا و بهبود پاسخ‌های ایمنی موضعی و سیستمی، می‌باشد. همچنین تحقیقات اخیر نشان داده است که پروبیوتیک‌ها بر بهبود انواع التهابات دستگاه تنفسی که بیشتر منشا ویروسی دارند، نیز مفید واقع می‌شوند.
میکروبیوم انسان منبع اصلی شکل‌گیری و پشتیبانی از ایمنی ذاتی، اکتسابی و قابلیت‌های انطباقی در بدن است. امروزه تاثیر فلور طبیعی در تنظیم سیستم ایمنی خارج از دستگاه گوارش، به ویژه در ریه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بایوبوست

بایوبوست مکملی است که 12 ویتامین و ماده معدنی ضروری را به همراه لاکتوباسیلوس کازئی، لاکتوباسیلوس رامنوسوس و لاکتوباسیلوس هلویتیکوس به میزان o۱/۵×۱۰CFU/Capsuleدر یک کپسول به منظور کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های ویروسی و باکتریایی ، تقویت پاسخ‌های ایمنی ، حفظ و تقویت فلور طبیعی دستگاه گوارش فراهم می‌کند.

موارد مصرف

• تقویت و تنظیم پاسخ‌های سیستم ایمنی
• کاهش ابتلا و کمک به بهبود علائم بالینی عفونت‌های ویروسی تنفسی
• تامین نیاز روزانه بدن به املاح و ویتامین‌ها
• افزایش سطح انرژی روزانه و تنظیم متابولیسم
• ارتقاء سلامت عمومی بدن

مقدار مصرف

روزانه ۱-۲ کپسول بعد از غذا یا طبق دستور پزشک.

فارماکولوژی

ویتامین آ: این ویتامین نقش مهمی در تنظیم پاسخ ایمنی ذاتی و سلولی ایفا می کند. همچنین در حفظ یکپارچگی بافت پوششی مخاطی موثر است که مهم‌ترین نتیجه آن تاثیرات محافظت از چشم‌ها، دستگاه تنفسی و دستگاه گوارش در برابر حمله پاتوژن‌ها می باشد.
ویتامین ای: تحقیقات نشان داده است که ویتامین ای به شکل قابل توجهی عملکرد ایمنی را در انسان افزایش می‌دهد. تحقیقات حیوانی هم مانند کارآزمایی‌های بالینی صورت گرفته اخیر نشان داده است که ویتامین ای در ارتباط با کاهش ریسک ابتلا به عفونت‌ها خصوصا عفونت‌های تنفسی در افراد مسن است.
ویتامین د: این ویتامین قابلیت تنظیم هر دو پاسخ ایمنی ذاتی و اکتسابی را دارد. کمبود این ویتامین ریسک ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی و انواع عفونت‌ها را افزایش می‌دهد.
ویتامین ث:  عملکرد این ویتامین عموما به خاصیت آنتی‌اکسیدانی و کو فاکتور آنزیم بر‌می‌گردد . همچنین این ویتامین با افزایش تکثیر لنفوسیت‌های T در پاسخ به عفونت موجب افزایش ساخت ایمونوگلوبولین و سایتوکاین می‌شود.
ویتامین ب۱: یا تیامین به عنوان کاتالیزور در واکنش‌های تامین کننده انرژی و به عنوان کو آنزیم در واکنش‌ها ترنس کتولازها عمل می‌کند. همچنین در انتشار تکانه‌های عصبی و در نگهداری و بازسازی غلاف میلین نقش دارد.
ویتامین ب۲:  یاریبوفلاوین توسط آنزیم ریبوفلاوین کیناز به کوفاکتورهای ضروری برای NADPH اکسیداز در سلول های فاگوسیت کننده تبدیل می‌شود که در بهبود پاسخ ایمنی موثر است.
ویتامین ب۳: یا نیکوتین آمید پیش ساز NAD+ است و در بسیاری از فرآیند‌های درون و بیرون سلولی شرکت دارد که متابولیک‌های سلولی استرس و پاسخ‌های ایمنی را به سیگنال‌های فیزیولوژیکی و پاتولوژیکی تنظیم می‌کند.
ویتامین ب۶: در پاسخ میتوژنی، رشد و بلوغ لنفوسیت‌ها نقش دارد. همچنین این ویتامین باعث تولید آنتی بادی، عملکرد بهتر سلول‌های T و کاهش اندازه غده تیموس می‌شود.
فولیک اسید: یا ویتامین ب۹ در تقسیم سلولی و تولید سلول در دستگاه شکل‌دهنده خون و مغز استخوان نقش مهمی دارد. همچنین این ویتامین در تولید انرژی موثر است. کمبود فولیک اسید باعث بروز ناهنجاری در سلول‌های قرمز و سفید خون می‌شود.
ویتامین ب۱۲: این ویتامین به خاطر دخالت در تقسیم و رشد سلولی در عملکرد ایمنی بسیار پر اهمیت شمرده می‌شود. کمبود ویتامین ب۱۲ باعث عدم بلوغ و تکثیر سلول‌های سفید خون می‌شود.
زینک: روی در افزایش یکپارچگی بافت مخاطی نقش دارد و فرم‌هایی از این ماده معدنی اثر مستقیم ضد ویروسی بر روی راینوویروس (ویروس سرماخورگی انسانی) دارد. مکمل‌های حاوی زینک می‌تواند اجزای سلولی ایمنی ذاتی، پاسخ آنتی بادی و تعداد سلول های T کشنده را افزایش دهند. مصرف روی و ویتامین ث در بهبود علائم و کوتاه کردن طول دوره انواع عفونت‌های ریوی موثر است.
سلنیوم: این ماده بر سیستم ایمنی ذاتی و اکتسابی تاثیرات مهمی دارد از جمله نقش مهم آن در تنظیم کاهشی و عملکردهای آنتی‌اکسیدانی است. سلنیوم تنها ماده مغذی مهم برای بیماران مبتلا به ایدز است که همچنین می‌تواند تاثیرات حفاظت‌کننده‌ای در برابر آسیب قلبی ناشی از سایتومگالوویروس‌ها داشته باشد.
پروبیوتیک: مجموعه مطالعات بالینی صورت گرفته در سال‌های اخیر، نشان دهنده اثرات پیشگیری کننده و بهبود دهنده پروبیوتیک در بیماری‌های دستگاه تنفسی کودکان و بزرگسالان است. این نتایج شامل مشاهده کم شدن ریسک ابتلا و کاهش طول مدت بیماری در بزرگسالان(۱۱-۱۳) و کم شدن میزان ابتلا و کاهش زمان دریافت آنتی‌بیوتیک در کودکان بود.

عوارض جانبی

در صورت مشاهده هر گونه بیماری پس از مصرف و یا بروز علائم حساسیت پوستی یا تحریکات گوارشی، استفاده از فرآورده را قطع و با پزشک یا داروساز مشورت نمایید. در صورت حساسیت به هر کدام از مواد موجود در فرآورده از مصرف آن خودداری فرمایید. در صورت مصرف داروهای دیگر، جهت تعیین رژیم مناسب، با پزشک خود مشورت کنید.

موارد احتیاط

در موارد زیر قبل از مصرف فرآورده با پزشک یا داروساز مشورت کنید:
• نارسایی شدید کلیوی
• مشکلات مزمن گوارشی
• افرادی که تحت عمل جراحی مثل جراحی‌های شکمی، جراحی سندروم روده کوتاه و … و یا پیوند اعضا قرار می‌گیرند.
• بیماری‌های قلبی ، اندوکاردیت و نقص سیستم ایمنی

مصرف در گروه‌های خاص

• بهتر است در زنان باردار و شیرده طبق تجویز پزشک مصرف شود.
• در کودکان با مشورت پزشک مصرف شود.

تداخل دارویی

در صورت مصرف داروهای دیگر با پزشک خود مشورت کنید.

شرایط نگهداری

در جای خشک، خنک و دمای ۲۵ درجه سانتیگراد قابل نگهداری است.

واژه یا عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید و سپس بر روی Enter کلیک کنید.