pharma-biolance2

مطالعات بسیاری استفاده از پروبیوتیک ها را برای درمان اسهال حاد به عنوان درمان جانبی پيشنهاد كرده اند. واژه پروبیوتیک در اصل، کلمه ‏ای یونانی به معنای “برای زندگی” است.
پس از آن تعاریف متعدد دیگری از آن ارائه گردید تا این که فولر در سال ۱۹۸۵، پروبیوتیک را به صورت جدیدی تعریف کرد: “پروبیوتیک مکمل غذایی متشکل از میکروب‏ های زنده است که مصرف آن به دلیل تغییر مطلوب در توازن توده میکروبی روده اثرات مفیدی در فرد می ‏گذارد”. سازمان بهداشت جهانی پروبیوتیک را به عنوان میکروارگانیسم های زنده ای که در صورت مصرف مقدار کافی مزایایی برای سلامتی میزبان داشته اند برشمرده اند.
پروبیوتیک ها امروزه در حوزه های مختلف پیشگیری و درمان به خصوص در اسهال حاد عفونی به کار می روند. نتایج یک مرور نظام مند شامل ۵۶ مطالعه در نوزادان و کودکان نشان داد مصرف پروبیوتیک ها ایمن بوده و اثربخشی قابل ملاحظه ای در کاهش مدت و دفعات اسهال حاد عفونی دارند.
درمان پیشنهادی اسهال توسط سازمان جهانی بهداشت با ORS (Oral Rehydration Salt) است که مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش داده است و در ترکیب با پروبیوتیک ها می تواند بسیار مفید واقع شود.

بایولانس

مواد موثر: لاکتوباسیلوس روتری، گلوکونات روی، ویتامین آ، ORS (کلرید پتاسیم، کلرید سدیم، سیترات سدیم و گلوکز)

مواد جانبی: اسانس پرتقال

۲/۵x۱۰۸ CFU/Sachet :دوز

موارد مصرف

کمک به درمان اسهال کودکان

مقدار مصرف

روزانه ۴ بسته ساشه بزرگ به همراه ساشه کوچک آن را در ۴ لیوان آب حل نمایید. هر ساشه بزرگ به همراه ساشه کوچک همراه آن قابلیت حل شدن در 250ml آب جوشیده سرد شده را دارد که طی ۲۴ ساعت توسط بیمار مصرف گردد.

مکانیسم‌های احتمالی

• جبران آب و الکترولیت های از دست رفته طی بیماری
• تنظیم عملکرد سیستم ایمنی
• بازسازی سلول های اپیتلیال روده و ترمیم بافت پوششی روده
• تسریع در روند بهبودی بیمار مسهل

عوارض جانبی

تمام پروبیوتیکها به طور طبیعی در بدن وجود دارند و همگی به عنوان عوامل ایمن، توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA ثبت شده و تاکنون عارضه جانبی خاص و مورد سمیت برای پروبیوتیکها گزارش نشده است. در موارد کمی مصرف این محصول، ممکن است منجر به نفخ و افزایش تولید گاز در دستگاه گوارش گردد. بدیهی است با ادامه مصرف، عوارض فوق از بین خواهند رفت. در صورت مشاهده عوارضی دیگر، پزشک یا داروساز را مطلع نمایید.

موارد احتیاط

هیچ مورد منع مصرفی برای این فرآورده وجود ندارد. در مواردی مانند نقص سیستم ایمنی، قبل از جراحی‌های شکم، سندروم روده کوتاه و ریسک ایسکمی مزانتر تجویز پروبیوتیکها باید با احتیاط بیشتری صورت گیرد.

تداخل دارویی

به‌طورکلی تاکنون مورد خاصی از تداخل مصرف این محصول با داروهای دیگر گزارش نشده است. در کودکانی که داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند با احتیاط استفاده شود.

شرایط نگهداری

در جای خشک، خنک و دمای ۲۵ درجه سانتیگراد به مدت دو سال قابل نگهداری است.

نتایج مطالعات بالینی مصرف سویه لاکتوباسیلوس روتری

در مطالعه ای بر روی گروههای همسان و قابل قیاس از نظر خصوصیات دموگرافیک جنسیت، سن، وزن و خصوصیت بالینی، تعداد دفعات و طول مدت اسهال نشان داده شد که طول مدت اسهال درگروه ترکیبی (پروبیوتیک و ORS) نسب به گروهORS فاقد پروبیوتیک، کاهش داشت. تعداد دفعات اسهال بعد از مصرف نسبت به قبل از مصرف در همه گروه ها کاهش یافت.
در این مطالعات ترکیب پروبیوتیک و ORS، از نظر طول مدت اسهال، تعداد دفعات اسهال و مدت زمان بستری شدن، بیشترین کاهش را نشان داد.
داروهای مورد استفاده در درمان اسهال، بر حرکت رودهای، جابه جایی یونها و باکتریهای روده ای موثرند تا بتوانند طول اسهال را کاهش دهند. پروبیوتیک ها به طور چشمگیری در خصوص درمان اسهال جایگاه خود را ارتقاء داده اند. اما در اغلب کشورها همچنان میکرو ارگانیسم‌ها بیش از استفاده دارویی، به عنوان افزودنی غذایی مطرح هستند. به همین علت در تحقیقات صنایع غذایی، بررسی جنبه های ایمنی و بی ضرر بودن پروبیوتیکها نسبت به اثر بخشی بالینی آنها ارجحیت یافته است.
از دیگر مکمل های اثر بخش در این محصول می توان به ویتامین A و روی اشاره کرد که علاوه بر برخی گزارشات مبنی بر آثار درمانی، پاسخی به سوء تغذیه کودکان نسبت به این دو ماده غذایی نیز می باشد.
نتایج مطالعات نشان داده است که گروه کودکان دریافت کننده مکمل روی، ویتامین A، پروبیوتیک و ORS اثر مثبت درکاهش تعداد و طول مدت اسهال داشته اند.

واژه یا عبارت مورد نظر خود را تایپ کنید و سپس بر روی Enter کلیک کنید.